Ga naar de inhoud
radiowereld, logo, al 25 jaar
  • Medianieuws
  • Frequenties
  • Radio luisteren
  • DAB+
  • Medianieuws
  • Frequenties
  • Radio luisteren
  • DAB+
  • Medianieuws
  • Frequenties
  • Radio luisteren
  • DAB+
Facebook Twitter Instagram Rss
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Achtergrond Zerobase - The Story
Buitenreclame
Column
Commissie Bouw bijlage
Commissie Bouw rapport
DAB+
In gesprek met
Luistercijfers
Luistercijfers landelijk
Medianieuws
Op bezoek bij
Podcast
Radiowereld in de pers
Shownieuws
Uitspraken over frequenties feb 2002
Uitspraken rechtspraak juli 2002
Zerobase
Zerobase Columns
Zerobase kranten archief 2001 tot 2003
Zerobase nieuws
Zerobase rapport feb 2001

Soundlogo niet optimaal bij 89% van de radiocommercials

  • februari 6, 2025
  • 10:00

Wanneer een soundlogo ook aan het begin van een audiocommercial wordt geplaatst is het effect hiervan vaak groter dan wanneer dit alleen aan het einde van de commercial te horen is. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van DPG Media Radio, in samenwerking met Kinesso, TAMBR en Unravel.

Foto: Pixabay

Een combinatie van kwantitatief en neuro onderzoek toont volgens het onderzoek aan dat een soundlogo aan het begin zorgt voor meer aandacht, een betere boodschapoverdracht, een hogere waardering en een groter verlangen. Een extra soundlogo aan het eind versterkt dit effect.

Opvallend is dat in de markt het soundlogo meestal alleen aan het eind wordt geplaatst. Er is dus nog veel winst te behalen.

Meer impact met een soundlogo
Veel merken maken gebruik van een soundlogo in audio (en video) advertenties. Dit korte, vaak muzikale fragment versterkt de merkherkenning en maakt een commercial effectiever, zo blijkt uit eerder onderzoek van DPG Media Radio. Dit nieuwe onderzoek gaat een stap verder door te achterhalen wat de beste manier is om een soundlogo toe te passen in een commercial.

Slechts 11% van de markt gebruikt soundlogo optimaal
Uit de meer dan 200 commercials met een duidelijk soundlogo die de afgelopen jaren zijn getest in het On AIR onderzoek van DPG Media Radio, blijkt dat in slechts 4% van de commercials het soundlogo alleen aan het begin is geplaatst en in 7% van de commercials zowel aan het begin als aan het eind. Door soundlogo’s strategisch te positioneren, kunnen merken niet alleen de luisterervaring verbeteren, maar ook hun merkboodschap krachtiger overbrengen en nog meer impact creëren met hun campagnes. [RadioWereld.NL]

    Gerelateerde berichten

    Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep

    19 september 2024

    Deze NPO-programma’s zijn in 2022 het hoogst gewaardeerd

    6 januari 2023

    Aandeel vrouwen op televisie licht toegenomen

    2 december 2021

    NOS in onderzoek na misstanden: veel werknemers voelen zich veilig

    14 november 2023

    Sky Radio: Nederlander ervaart meer werkgeluk dankzij muziek

    9 mei 2023

    CvdM: Kijkwijzer voldoet aan de voorwaarden

    17 juli 2023

    VorigeVorige berichtLuistercijfers 20-49 jaar: Qmusic herovert koppositie, Veronica grote winnaar
    Volgende berichtMaand na 3FM Serious Request een miljoen extra voor MetakidsVolgende

    Categorieen

    Categorieën
    • Buitenreclame
    • Column
    • Contact
    • DAB+
    • In gesprek met
    • Luistercijfers
    • Medianieuws
    • Medianieuws Archief
    • Op bezoek bij
    • Over Radiowereld nl
    • Podcast
    • Radiowereld in de pers
    • Shownieuws
    • Zerobase

    Meest recente medianieuws

    Radiopiraten uit Den Haag speelden kat-en-muisspel met politie (video)

    6 juli 2025 10:00

    Radio Tour de France weer 3 weken lang op Radio 1, laatste week vanuit Tourcafé

    5 juli 2025 13:00

    Jan de Hoop week na hartinfarct alweer terug op Radio Gelderland

    5 juli 2025 10:26

    ANWB-filelezer Arnoud Broekhuis stopt na ruim 44 jaar: “Mooiste baan ter wereld gehad”

    4 juli 2025 16:20

    Het Basispakket is terug op Radio Veronica: “Muzikale opvoeding”

    4 juli 2025 13:31

    VK: BBC krijgt definitief groen licht voor 3 nieuwe radiostations op DAB+

    4 juli 2025 11:00

    Ed Sheeran grootste radiosucces in juni met ‘Azizam’

    4 juli 2025 09:00

    Lambada populairste zomerhit in Sky Radio Summer Top 101

    3 juli 2025 16:00
    • Home
    • Medianieuws
    • Radio luisteren
    • DAB+
    • Contact
    • Home
    • Medianieuws
    • Radio luisteren
    • DAB+
    • Contact

    Niets van deze website mag zonder voorafgaande toestemming worden verveelvoudigd, gereproduceerd of gebruikt. Powered by Radio.nl.
    Website realisatie door SitiWeb

    radiowereld, logo, al 25 jaar
    Top
    Beheer cookie toestemming
    We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals bladeren gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Marketing
    The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Voorkeuren
    {title} {title} {title}