Opnieuw forse groei Qmusic in ochtend- en middagshow

Opnieuw mooie luistercijfers voor Qmusic. Na de beste december / januari-meting sinds de start van de zender in 2005, behaalt Qmusic ook recordcijfers in de januari / februari-meting. In de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar groeit het marktaandeel naar 14,8%.

Opnieuw forse groei Qmusic in ochtend- en middagshow Hiermee staat Qmusic stevig op de positie van tweede zender van het land in de doelgroep 20 – 49. In de doelgroep 10+ stijgt Qmusic van 8.0 naar 9.1%.

Ochtendshow en middagshow
De ochtendshow met Matie Valk en Marieke Elsinga blijft langzaam groeien, zo meldt Q. “Waar het tijdvak 6.00 – 9.00 vorige meting al een stijging van 30% liet zien, is deze meting opnieuw een stijging te zien van 31%. Nooit eerder scoorde de ochtendshow in januari / februari zo hoog. Ook de middagshow met Domien Verschuuren doet het goed: deze stijgt met 20% ten opzichte van vorig jaar. Dit is ook voor de middagshow de beste januari / februari-score ooit.”

Martkleider 20 – 34 jaar
Deze maand verstevigt Qmusic ook de positie van marktleider in de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar. Het marktaandeel is steeg van 17,4 naar 18,4%. Ook in de doelgroep 35 – 49 jaar groeit Qmusic met 16% ten opzichte van vorig jaar.

Dave Minneboo, Programmadirecteur: “Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast.” [Radiowereld.NL]