Bart van Hal is deze week weer terug bij de Sky Radio Group waar hij is begonnen aan een nieuwe uitdaging. Als Marketing Director wordt hij verantwoordelijk voor de complete marketing van de vier radiomerken van de groep: Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM en HitRadio. Daarnaast zal er extra focus komen op de groei van de online beluistering en online kanalen die de Sky Radio Group exploiteert.
Van Hal is al bekend met de Sky Radio Group. Eerder was hij werkzaam als Marketing Manager van Sky Radio en Classic FM tot hij in april 2008 afscheid nam en bij de Lotto in dienst trad. De focus in zijn nieuwe functie ligt op de stations Sky Radio en Radio Veronica.
Door zijn affiniteit met online-activiteiten zal Bart zich daarnaast sterk inzetten voor de digitale toekomst van de Sky Radio Group. Nu er meer duidelijkheid is rondom de FM-frequenties en de introductie van DAB heeft de Sky Radio Group een naam hoog te houden als aanjager van innovaties in radio.
Bart van Hal: “Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, maar eigenlijk voelt het alsof ik nooit ben weggeweest. In de succescampagne ‘Hij kan zomaar vallen’ die ik bij de Lotto heb ontwikkeld speelt radio ook een grote rol. Radio maken is 24 uur per dag realtime creativiteit. Die ‘pressurecooker’ dynamiek spreekt mij enorm aan. Ik ben dan ook niet de eerste marketeer en zal ook niet de laatste zijn die juist vanuit de reclame switcht naar radio (of vice versa)”. [Radiowereld.NL]