Holland Media Groep in alle doelgroepen marktleider

Met een marktaandeel van 32,1 % in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar is de Holland Media Groep (HMG) in de maand januari met afstand marktleider.

Volgens het persbericht blijkt dat de publieken volgen met 29,6% en de SBS groep met 24,8%. Ook in de doelgroep 20-34 jaar weet de HMG zich bovenaan de lijst te plaatsen met een marktaandeel van 34,6%. De SBS groep komt uit op 26,9% en de publieken sluiten de gelederen met 24,1%. Tenslotte wint de HMG ook de slag om de mannen 20-49 jaar met 29,5%. De publieken en de SBS groep behalen respectievelijk 28,7% en 26,0%.

RTL 4 is de best bekeken zender met een gemiddelde van 19,8% in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar. Daarmee is januari 2004 de beste januarimaand sinds zes jaar. Het programma ‘Idols’ levert aan dit zenderaandeel een grote bijdrage. Het is RTL 4 in de afgelopen tien jaar tot tweemaal toe gelukt om in één week van maandag tot en met zondag marktleider te zijn.

Yorin wist in de doelgroep 20-34 jaar 9,3% te behalen, waarmee de zender Net 5, Veronica, Nederland 1 en Nederland 3 wist te verslaan. RTL 5 blijft stijgen en behaalt het hoogste zenderaandeel sinds september vorig jaar in de doelgroep mannen 20-49 jaar met 5,9%. [Radiowereld.NL]