BNR Nieuwsradio brengt reclameverkoop onder bij One Media Sales

One Media Sales (OMS ) gaat weer verder uitbreiden, de salesorganisatie voor commerciële radiostations in Nederland gaat vanaf januari 2015 ook een deel van de verkoop van de reclamezendtijd doen van BNR Nieuwsradio. Het betreft de verkoop van radiocommercials via de mediabureaus.

Met de toevoeging van BNR Nieuwsradio breidt One Media Sales (OMS) het portfolio als verkooploket voor radiocommercials uit tot zeven zenders. Naast BNR Nieuwsradio werken Radio 538, 100% NL, Slam FM, Radio 10, Sublime FM en Efteling Radio al samen met One Media Sales.

Tijmen Bos, commercieel directeur FD Mediagroep: “Voor BNR Nieuwsradio biedt de samenwerking met One Media Sales geweldige nieuwe kansen. Wij zitten al erg goed in de B2B-markt en kunnen nu onze klantenkring van adverteerders breder maken. Commercials die niet via mediabureaus lopen blijven we zelf verkopen. Wij hechten zeer veel waarde aan de goede directe band die we met bijna al onze adverteerders hebben.”

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “One Media Sales heeft zijn positie in het radiolandschap het afgelopen jaar sterk verbeterd met een groei van maar liefst 13% in de doelgroep 20-49 jaar. Onze ambitie houdt echter nog lang niet op! We zijn daarom blij dat we BNR Nieuwsradio aan ons portfolio kunnen toevoegen. BNR Nieuwsradio is zeer complementair op een aantal doelgroepen met hun bereik van Business to Business en welstandige luisteraars. Hiermee bieden we de markt een nog completer aanbod.”

Naast de samenwerking op salesgebied is One Media Sales (OMS) de nieuwe sponsor van het radioprogramma BNR Mediazaken wat in 2015 weer terug komt op BNR.[Radiowereld.NL]