Robbert-Jan van de Velde: “Radio Veronica moet weer dicht bij luisteraar gaan staan”

Radio Veronica moet weer dicht bij de luisteraar gaan staan. Dat vertelde station director Robbert-Jan van de Velde vrijdag tijdens de ‘Dag van de Audio’. En daarom wordt het tijd om een nieuw hoofdstuk voor het DNA van de zender te schrijven.

Foto: video still

Van de Velde staat inmiddels negen maanden aan het roer van Radio Veronica en Sublime. “Het was een jaartje waar je u tegen zegt, voor de hele radiobranche”, zo blikt hij terug. “En als ik dan voor deze mooie merken in januari in mag stappen, dat is natuurlijk wel heel tof. Want er beweegt zo ontzettend veel. Zeker voor Sublime en Veronica is er veel gebeurd. Ook door de overname door Mediahuis. Het is mooi om daar mee bezig te zijn.

Nieuw hoofdstuk DNA
Vooral bij Veronica is heel veel veranderd. Gerard Ekdom, Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof zijn het station komen versterken, maar dat is maar een deel van de strategie voor de toekomst. “We zijn vooral ontzettend bezig geweest om te kijken naar het DNA van het merk Radio Veronica. Dat DNA is al jaar en dag aanwezig, maar het is wel tijd om een nieuw hoofdstuk daarvoor te schrijven”, aldus Van de Velde.

Volgens de station director staat Veronica bij veel mensen nog voor ‘stoer’ en ‘dichtbij’. “Dat ‘Veronica komt naar je toe deze zomer’ was er echt met een reden. Dat DNA van dicht bij mensen staan vind ik heel belangrijk en als we die stap nu weer nemen dan denk ik dat we een unieke positie verwerven. Op die manier willen we Veronica gaan positioneren.

Luisteraar centraal
Maar hoe wil het huidige Radio Veronica dat dan gaan doen? “Letterlijk naar de mensen toe. Die luisteraar moet centraal staan en moeten niet zo’n ivoren toren gevoel krijgen van ‘kijk ons even tof zijn en leuk dat je bij onze club hoort’. Dat is niet de bedoeling. Ik geloof wel heel erg in als je een goede sfeer hebt achter de schermen, dat je dat voor de schermen ook gaat horen.

Over hoe Veronica naar de mensen toe wil, wordt nog hard nagedacht. Van de Velde hoopt hiermee het station verder te kunnen laten groeien ook qua luistercijfers. “Ik denk als wij dicht bij luisteraars gaan staan en dat centraal stellen, dat clubgevoel kunnen overbrengen, dat we dan een hele hechte club aan ons kunnen binden en hopelijk dat steeds groter kunnen gaan maken.” [RadioWereld.NL]