Het nieuwe televisiekanaal van Veronica en Kindernet, dat 1 september operationeel wordt, is in ruim driekwart van de Nederlandse huishoudens te ontvangen. Dat heeft een woordvoerder van Veronica woensdag bekendgemaakt. Na 1 oktober zal de zender 86 procent van televisiekijkend Nederland bereiken.
Lees hier verder
Verwacht in het huis van Jeroen Kumeling geen televisie. ‘Ik word er bloednerveus van.’ Liever luistert de 33-jarige Hengeloër naar de radio. Maar het allerliefst máákt hij radio. Via zijn nieuwe zender Kumeling Webradio: non-commercieel, kunstzinnig en absurdistisch.
Lees hier verder
Door een blikseminslag zijn de uitzendingen van radiostation Actief FM uit Koudekerke volledig stilgevallen. Zowel via de ether als via de kabel is uitzenden onmogelijk geworden. En dat terwijl de zender vandaag precies tien jaar bestaat. Het had zo`n mooi feestje kunnen worden, het tienjarig jubileum van Actief FM.
Lees hier verder
Lees hier verder
De reclamecampagne Werken bij de overheid blijkt een groot succes. Helaas voor alle geïnteresseerden wil het kabinet-Bal kenende juist nu van tienduizend ambtenaren af. Het ministerie van Justitie heeft zelfs een vacaturestop afgekondigd. Het eerste halfjaar van de campagne eindigde in juli en heeft 7,4 miljoen euro gekost.
Lees hier verder
De overheid moet meer doen om de kranten in Nederland te steunen. CDA-Kamerlid Joop Atsma wil bij de behandeling van de mediabe groting dit najaar voorstellen indienen om de financiële positie van kranten te verbeteren. ,,De pluriformiteit van de pers is van belang voor de democratie. De overheid mag daar best aan meebetalen”, aldus Atsma.
Lees hier verder
SBS6 gaat vanaf 20 september het aantal uitzendingen met wedstrijden uit de Gouden Gids Divisie uitbreiden. De commerciële zender kwam vorige week tot een nieuw akkoord met de CV Eerste Divisie. Behalve een vrijdaguitzending om 22.00 uur komt er een zondaguitzending om 12.00 uur en een kort voetbalblok in de zondageditie van Hart van Nederland om 22.30 uur.
Lees hier verder