SBS 6 en Veronica groeien opnieuw

SBS 6 heeft de maand november afgesloten met een marktaandeel van 12,1% in de doelgroep 20-49 jaar. De door SBS 6 uitgezonden vriendschappelijke interland Nederland – Italië was met een kijkdichtheid van 19% (20-49 jaar) het best bekeken programma van de afgelopen maand. Opnieuw kan dus worden vastgesteld dat SBS6 geen last heeft van nieuwkomers zoals Talpa.

SBS 6 kende in november diverse hoogtepunten. Gemiddeld 2,4 miljoen mensen (6+) zagen tijdens Domino Day 2005 meer dan vier miljoen dominosteentjes vallen. Ook op 21 november was SBS 6 marktleider met de tv-première van Harry Potter and the Chamber of Secrets. De avond werd afge-sloten met een marktaandeel van 19,4%. En de eerste aflevering van 25 Jaar Tineke Schouten trok afgelopen zaterdag ook meer dan een miljoen kijkers (6+). 

Het dagelijkse nieuwsprogramma Hart van Nederland van SBS 6 trok in november 2004 gemiddeld 1.258.000 kijkers (6+), en bereikte de afgelopen maand gemiddeld 1.410.000 kijkers.

Veronica deed het net als in oktober ook in november beter dan vorig jaar. De zender behaalde een marktaandeel van 5,5% (20-49 jaar); een stijging van 0,8% ten opzichte van november 2004. NET 5 heeft zich goed hersteld en sloot de maand af met een gemiddeld marktaandeel van 7,3% (20-49 jaar). [Radiowereld.NL]