City FM en Rebecca FM passeren Arrow

De commerciële regionale classic rockzenders City FM en Rebecca FM zijn in de belangrijke doelgroep 20 – 34 jaar het landelijke radiostation ‘Arrow Classic Rock’ gepasseerd, zo blijkt uit de luistercijfers van Intomart/Gfk over de maanden december en januari.

Het aandeel op de landelijke luistermarkt van CITY FM en Rebecca FM bedraagt in deze doelgroep 1,8% tegenover 1% voor Arrow. Ook in de doelgroepen Man 20-34 en Man 20-49 boekten City FM en Rebecca FM betere resultaten. De radiozenders zonden in december allen een Classic Rock Top 1000 uit, die gepaard ging met veel promotie in tijdschriften en abri’s.

“Wij weten dat het lang duurt voordat je de vruchten van een formatwijziging plukt. Dat onze radiozenders nu een gevestigd merk als Arrow zijn gepasseerd in een aantal belangrijke doelgroepen geeft aan dat de inspanningen niet voor niets zijn geweest. De campagne ‘wij zetten jouw rockhelden op een voetstuk’ werkt erg goed, daarom zullen zowel City FM als Rebecca FM deze campagne in 2006 continueren via abri’s en megaboards langs de snelwegen,” aldus Jan Lagrouw van CRN van de landelijke verkoopmaatschappij van de commerciële regionale zenders.

Toekomst
CRN laat ook weten in gesprek te zijn met een aantal van haar leden om ook over te schakelen op het classic rock format via hun regionale FM-frequenties, om zo een landelijk dekkend netwerk te creëren. Lagrouw: “Radio maken is kosten minimaliseren, dus waarom allemaal zelf het wiel uitvinden terwijl er een succesvol concept klaar ligt? Bovendien scoort het ook commercieel goed!” [Radiowereld.NL]