De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar een nettoverlies geboekt van 15,7 miljoen euro, tegenover een verlies van 37,8 miljoen in 2011. De omzet bleef nagenoeg gelijk met 577,2 miljoen euro, meldde de eigenaar van onder andere De Telegraaf en Skyradio dinsdag.
Prosiebensat.1 Media AGH
Het verlies werd veroorzaakt door eenmalige afschrijvingen, onder andere 36,5 miljoen euro op de waarde van Hyves. De rentelasten lagen circa twee miljoen euro hoger, evenals de belastingen. TMG ontving verder minder inkomsten uit deelnemingen als Prosiebensat.1 Media AG.
De omzet daalde licht doordat er minder krantenadvertenties werden verkocht. Ook de resultaten van het sociale netwerk Hyves sloten niet aan bij de ambities, wat de omzet van TMG verder drukte. De groei bij digitale activiteiten en de inkomsten uit overnames voorkwamen dat de omzet al te hard daalde. De kostenbesparingen die TMG in 2012 al doorvoerde, zijn volgens het bedrijf niet voldoende om de daling in advertentie-inkomsten op te vangen. [Novum/Radio.NL]