De STER weigert vooralsnog om het reclamespotje voor de nieuwe ochtendshow van Gerard Ekdom op Radio 10 uit te zenden. Dit meldt De Telegraaf. Volgens de stichting zou het uitzenden van de commercial de NPO schaden.
“Het zou niet logisch zijn om mee te werken aan reclame die ervoor zorgt dat luisteraars de overstap maken naar een commerciële zender,” zo luid de reactie van de STER aan de krant.
Het is een opmerkelijk besluit, want eerdere campagnes van Radio 10 werden wel geaccepteerd door de STER. Recent waren ook de spotjes van Qmusic voor “Het Geluid” gewoon te zien op de publieke tv-zenders. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Slam start 2019 met nieuwe programmering
12 december 2018
NMO Luisteronderzoek week 14: NPO Radio 2 is marktleider
12 april 2023
Radio 538 blijft het best beluisterde station online
24 juni 2021
Het Geluid van Qmusic na 42 dagen geraden (filmpje)
5 oktober 2015
Qmusic maakt parodie op Temptation Island (filmpje)
19 april 2018
‘Sky Radio biedt Mattie & Wietze 4 ton per jaar’
22 april 2017