Zoeken
Sluit dit zoekvak.

100% NL en Slam groeien door in 2020

De radiostations van RadioCorp sluiten 2020 goed af. De zenders 100%NL en Slam doen het in de commercieel belangrijkste doelgroep 20-49 beter dan het jaar daarvoor. 100%NL maakt in die doelgroep een groei door van 6%. Het radiostation ziet haar gemiddelde marktaandeel groeien van 3,1% in 2019 naar 3,3% in 2020. Slam ziet het marktaandeel stijgen van 2,3% naar 2,5%.

100% NL en Slam groeien door in 2020 De doelgroep is fors langer gaan luisteren naar 100% NL en Slam. De gemiddelde luisterduur van 100% NL is met 9% toegenomen, bij Slam stijgt dit met 17%.

Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over het gemiddelde marktaandeel van 2019 en 2020.

Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: ‘Ondanks het gekke coronajaar zijn we er toch in geslaagd de luistercijfers te laten stijgen. Dit komt bij 100% NL voornamelijk door de sterke programmering, maar ook door de nog steeds groeiende populariteit van de Nederlandse popmuziek, die nog nooit zo goed is geweest.

Met de toevoeging van de nieuwe avondshow, Het Avondcircus, bij Slam kijken we positief vooruit op het nieuwe jaar. De luisteraar heeft zin in ons, dat belooft nog wat voor 2021.’ [Radiowereld.NL]