De NPO is officieel gestart met de zoektocht naar een nieuwe zendermanager voor 3FM. Afgelopen week is hiervoor een vacature geplaatst. Gezocht wordt naar een ‘drijvende kracht achter de verdere ontwikkeling van NPO 3FM binnen het veelzijdige audio-aanbod van de NPO.’
De nieuwe zendermanager komt gelijk voor een flinke opgave te staan, want nog altijd kampt 3FM met tegenvallende luistercijfers en weet de luisteraars de weg naar de publieke popzender nog niet echt terug te vinden.
Eisen
Inmiddels is er een vacature geplaatst voor een nieuwe zendermanager voor 3FM. De nieuwe zendermanager moet zorgen voor ‘een, door diverse stakeholders gedragen, programmatische koers’ van de zender en heeft daarom ‘een verbindende rol richting de omroepen binnen een pluriform bestel’.
Ook bewaakt de zendermanager ‘het zenderprofiel met een eigen plek binnen het zenderportfolio van de NPO’ en stuurt hij of zij ‘op het aansluiten van het aanbod van de omroepen op de vooraf vastgestelde criteria voor kwaliteit, bereik en kostenefficiëntie.’
Tevens is de zendermanager er ‘verantwoordelijk voor dat het aanbod van de zender publieke waarde heeft en door het publiek als zodanig wordt herkend en gewaardeerd’ en stuurt hij/zij een team van 20 medewerkers aan, waaronder muzieksamenstellers en het onlineteam. Daarnaast is de zendermanager voorzitter van het zenderoverleg en lid van het managementteam van de directie audio.
Gezocht wordt dan ook naar iemand met Hbo/wo werk- en denkniveau en vijf jaar ervaring in een vergelijkbare eindverantwoordelijke functie. Werktijden zijn flexibel.
Het gaat om een aanstelling voor de duur van vijf jaar waarbij gestart wordt met een jaarcontract. Solliciteren kan tot en met zondag 20 maart. [RadioWereld.NL]