3FM-zendermanager Menno de Boer wil geen uitspraken doen over het toekomstige marktaandeel van de radiozender. “Ik vind het vooral bij 3FM heel belangrijk dat we de weg omhoog inzetten”, zo zegt hij in een interview met Broadcast Magazine.

Daarmee maakt hij niet dezelfde fout als zijn voorganger Sharid Alles, die zich in een interview liet verleiden tot het noemen van een geoogd marktaandeel, om daar vervolgens in de media regelmatig op afgerekend te worden.
Deze week is fase 1 van de grootschalige vernieuwing van 3FM ingegaan. Zijn opdracht is dan ook om de weg omhoog te vinden met de zender. “Hoe steiler hoe beter”, zegt De Boer tegenover Broadcast Magazine. Maar een concrete doelstelling qua marktaandeel wil hij niet zeggen.
Beweging
Volgens De Boer gebeurt er momenteel een hoop in de radiowereld. “Dat zie je nu al door de bewegingen die er zijn, die we zelf ook mede hebben ingezet. Maar ook de frequentieveiling die er mogelijk gaat komen, die heel veel gaat doen met de positionering van zenders. Dus een uitspraak over een hard marktaandeel zou moeilijk zijn, maar dat we de weg omhoog willen en moeten vinden staat keihard bovenaan.”
Daarnaast is er ook nog het nieuwe luisteronderzoek dat volgend jaar ingevoerd gaat worden. “Dat gaat ook nog wat doen met marktaandelen.” Daarom zijn er volgens de zendermanager teveel variabelen in de markt om daar een keihard target op te zetten. “Laten wij de ambitie en de lat maar lekker hoog leggen en ons daar op focussen. En als die lijn niet omhoog krult, daar mag je me op afrekenen.” [RadioWereld.NL]
3 reacties
Belachelijk als hij zijn centen maar krijgt van de belastingbetalers voor deze overbodige zogenaamde jongerenzender.
Oplossing zender de kliko in FM Frequenties veilen of naar NPO Radio 5 alhoewel Daniel Dekker er een afvalput van maakt met uitgescheten presentatoren nog erger als 3 FM.
Het nieuwe luisteronderzoek… Daar had ik nog niet over gehoord. Benieuwd hoe dat anders werkt dan nu.
Daar lees je hier meer over