Foute muziek is onverminderd populair, zo tonen ook de laatste luistercijfers volgens Qmusic. In de week waarin de zender de Foute 1500 uitzond noteert het radiostation een marktaandeel van 30,0% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. Ook scoorde Qmusic een weekbereik van 3,9 miljoen luisteraars.
Daarnaast verzilvert Qmusic voor het eerst sinds de start van het nieuwe onderzoek het marktleiderschap in de doelgroep 13+.
Sinds begin dit jaar worden weekcijfers gemeten in het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Het is nog niet eerder voorgekomen dat een radiostation een marktaandeel van 30,0% behaalde. In de brede doelgroep 13+ neemt Qmusic deze week het marktleiderschap over van NPO Radio 2. De score is daar 15,8% ten opzichte van 14,2% voor NPO Radio 2. Radio 10 volgt op afstand met 9,0% marktaandeel.
Roland Snoeijer, programmadirecteur Qmusic: “Traditioneel gezien scoren de Foute Maand en de Foute 1500 altijd al waanzinnig goed, maar dit jaar overtreft alles. We zijn supertrots dat we zoveel luisteraars hebben vermaakt tijdens de grootste feestweek van het jaar op de radio.” [RadioWereld.NL]
Eén reactie
Ze hebben het zeker heel goed gedaan, gefeliciteerd! Ik denk dat Qmusic vanaf september vrijwel zeker op één van de best beluisterde FM-pakketten te horen blijft. Qmusic kan de hoge bedragen voor FM-kavels wel betalen, omdat het geld daar wel blijft binnenstromen, mede door hun succes.