Coen Swijnenberg en Sander Lantinga starten op 1 mei in de ochtend op Joe. Dit vertelde Erik Roddenhof, CEO van Joe-eigenaar DPG Media, in een interview over de jaarcijfers. Roddenhof zegt uit te kijken naar de eerste show van het duo: “Dat is voor mij het echte begin van Joe.”
De komst van Swijnenberg en Lantinga werd eind september al aangekondigd, maar een startdatum kon Joe destijds nog niet noemen. Dat had te maken met het opzegtermijn en concurrentiebeding wat beide heren bij hun vorige werkgevers Radio 538 en Radio Veronica hadden.
Een concurrentiebeding is een verbod voor een werknemer om na het vertrek bij zijn werkgever gelijk soortgelijke werkzaamheden bij een nieuwe werkgever uit te oefenen. Soms worden er afspraken gemaakt waardoor een medewerker toch sneller kan beginnen bij zijn nieuwe werkgever, maar Talpa besloot het radioduo aan hun concurrentiebeding te houden.
Tekengeld
Bronnen melden aan RadioWereld.NL dat er achter de schermen ook nog een akkefietje met Talpa was over tekengeld. Toen Swijnenberg en Lantinga hun laatste contract tekenden bij het mediaconcern zouden zij enkele tonnen tekengeld hebben gehad. Tekengeld wordt vaak betaald om iemand over te halen snel een contract te tekenen. Voorwaarde is vaak wel dat zij dan wel een bepaalde periode bij het bedrijf blijven. Vertrekken ze eerder, dan kan het bedrijf dit tekengeld terugvorderen. En dat zou dus ook gebeurd zijn bij Swijnenberg en Lantinga.
Reclamecampagne
Op 1 mei zit het concurrentiebeding voor beide deejays erop en kunnen zij aan de slag gaan bij Joe. Dat zal gepaard gaan met een grootschalige reclamecampagne. Het is de bedoeling dat Swijnenberg en Lantinga echt het gezicht worden van Joe en ook in vrijwel alle reclamecampagnes van het station de hoofdrol gaan spelen. Net zoals Mattie Valk en Marieke Elsinga bij zusterstation Qmusic. [RadioWereld.NL]
Eén reactie
Of het dan er beter op wordt bij Joe? Ik luister regelmatig en vindt het wel heerlijk zo.