De publieke tv-zenders behaalden in week 3 gezamenlijk een marktaandeel van 38 procent, 2 meer dan in de week daarvoor.
De commerciële omroepen waren gezamenlijk goed voor een marktaandeel van 45 procent. Vorige week hadden de commerciële zenders samen 48 procent. HMG had in week 3 met zijn drie zenders meer dan de helft van het commerciële aandeel: 28 procent. RTL4 had 17 procent, RTL5 4 en Veronica 7 procent. SBS6 scoorde 10 procent, Net5 5 en Fox8 2.
Wederom was het NOS Journaal van 20.00 uur op zondag het best bekeken programma. Dit keer waren er 2,74 miljoen kijkers, gevolgd door Spoorloos (KRO) met 2,6 miljoen kijkers en de RTL4-programma’s André van Duin (2,29 miljoen) en GTST (1,89 miljoen). (Adformatie)
Gerelateerde berichten
Column: Luistercijfers 2010: De grote stations
26 februari 2011
Het Radio.NL jaaroverzicht van: oktober 2008
30 december 2008
Luistercijfers sept – okt 2020, NPO Radio 2 nog nipt marktleider
24 november 2020
20 Jaar Sky Radio (deel 4): Grote veranderingen
21 oktober 2008
RedKink roept leden Vereniging Veronica op [Update]
6 september 2011
Musical radiozender Veronica zonder Lange Frans
2 februari 2011