Vlaanderen: MNM vanaf maandag 2 september in het nieuw

De Vlaamse hitzender MNM ziet er vanaf maandag 2 september anders uit én klinkt ook anders. De zender krijgt niet alleen een nieuw logo, maar ook een nieuwe baseline, een nieuwe ochtendshow en een nieuwe avondshow.

Dat er veranderingen aankomen bij MNM werd in juni al duidelijk toen Kawtar Ehlalouch en Robin Keyaert aankondigden na twee jaar te gaan stoppen met de ochtendshow. Daarnaast zijn de luistercijfers van MNM de afgelopen jaren flink gedaald. De publieke omroep VRT probeert het tij nu te keren door het station geheel op de schop te doen.

Nieuwe ochtendshow
Vanaf 2 september staat de MNM-luisteraar op met ‘De MNM Ochtendshow’ met Sander Gillis, Maureen Vanherberghen, die vorig jaar overstapte naar MNM, en nieuw talent Imane Boudadi, die in december in het nieuws kwam omdat ze een stemkloon op de zender kreeg. Gillis ruilt de avondspits in voor de ochtend en Boudadi verhuist van de middag naar de ochtend.

Voorlopig doen ze het nog even met z’n tweetjes, want Vanherberghen geniet nog tot eind dit jaar van ouderschapsverlof nadat ze in juli beviel van haar tweede dochtertje Léone. In januari keert ze terug naar MNM, al zal ze ook dit najaar af en toe al te horen zijn.

Samen vormt het trio een uitnodigende vriendenclub die nieuwsgierig is naar elkaars kleine, grote en soms moeilijke verhalen. Met de juiste song, flow en een eigen draai aan relevante topics, prikkelen ze elkaar om positiever, energieker en gelukkiger door de werkdag te komen.

Ik sta te springen om aan dit nieuwe avontuur te beginnen bij MNM, het is al jaren m’n droom om daar de ochtendshow te maken”, aldus Gillis. “En om dat nu te mogen doen op een vernieuwd en frisser MNM is echt zalig. Ochtendradio is voor mij het mooiste wat er is. Dat gevoel van samen op te staan en de dag te ontdekken spreekt me al heel lang aan.

Tekst gaat verder onder de foto

Foto: VRT / MNM

Kawtar Ehlalouch verhuist naar de avondspits, waar ze ‘Club Kawtar’ gaat presenteren. Op vrijdag kruipen Manu van Acker en Charlotte Sieben achter de microfoon in ‘De Vrijdag is van Ons’.

Nieuw logo en nieuwe baseline: Make Life Sing
Na 13 jaar neemt MNM afscheid van de iconische baseline ‘Music and more’. Die maakt plaats voor de nieuwe pay-of ‘Make Life Sing’. Want dat is wat MNM wil doen: het leven van haar luisteraars elke dag een beetje beter, leuker en vrolijker maken. Dat doet de zender natuurlijk met de grootste hits van vandaag en van de voorbije jaren.

MNM zal met de nieuwe baseline dus anders klinken, maar zal er ook anders uitzien. Vanaf 2 september lanceert de zender een nieuw logo en een nieuwe huisstijl die nauw aansluit bij de recente vernieuwing van de VRT-vormgeving. Op die manier wordt de jongste radio-zender van VRT net een beetje meer familie van de rest van de publieke omroep.

Het nieuwe MNM-logo valt op door de felle kleuren en de ronde vormen. De vorm doet denken aan een opgeblazen ‘M’ en is op die manier zelfs herkenbaar zonder de geschreven ‘MNM’ in het logo. De basiskleuren geel en roze zorgen dan weer voor de nodige herkenning.

MNM betaalt je rekening
MNM komt ook met een hoop nieuwe acties. In september gaat MNM twee weken lang rekeningen van luisteraars betalen. Deze actie wordt in Nederland in januari georganiseerd door Radio 538 onder de naam ‘Hierrr met je rekening’. [RadioWereld.NL]