Commerciële zenders op 45,4 procent

De commerciële tv-zenders behaalden in week 18 opgeteld een marktaandeel van 45,4 procent. De publieke zenders hadden samen 31,7 procent. Marktleider RTL4 scoorde 18,4, RTL5 4,4 en Yorin 4,5.

Dat brengt de HMG-zenders op 27,3. SBS6 scoorde 10,5 Net5 4,3 en Veronica 3,3, samen is dat 18,1 procent. Nederland 1 behaalde een aandeel van 10,5, Nederland 2 14,8 en het derde net 6,4. Best bekeken uitzending van de week was de Idols-uitslag met ruim 3,4 miljoen kijkers. De finaleuitzending van Idols had bijna 3,4 miljoen kijkers. Naar Studio Sport keken gisteravond 2,9 miljoen mensen, gevolgd door Nederland-Griekenland met 2,7 miljoen. Kopspijkers was goed voor 2,3 miljoen belangstellenden. [SKO/Adfo/Radio.NL]