ID&T is al in onderhandeling met een mogelijke overnamekandidaat voor een meerderheidsbelang in SLAM!FM. Dat vertelde Slam!FM directeur Michel de Winter afgelopen vrijdag tijdens een interview met Radio.NL. De Winter wilde niet zeggen met wie hij onderhandelt. Ook wilde hij geen bedrag noemen wat hij voor Slam wil hebben.
SLAM! is op zoek naar een sterke mediapartner die voldoende financiële middelen en toegang tot andere media heeft om de plannen van het station snel te verwezenlijken. Het station zoekt vooral meer slagkracht op marketinggebied. De Winter vertelde ook dat SLAM!FM zelfstandig doorgaat als er geen geschikte partner kan worden gevonden.
De Winter en zijn collega Bas Meijer zijn niet bevreesd voor een mogelijke negatieve impact van de juridische strijd rond het format van SLAM!FM op de verkoopplannen. “Ik doe helemaal niets verkeerd”, aldus De Winter. Hij vervolgt: “Neem nou als voorbeeld het nummer Vogue van Madonna. Daarvan zijn wel acht versies! Als iemand mij nou precies zou kunnen vertellen wat de originele versie is, dan draai ik die niet”. Om zeker te zijn van hun zaak draait SLAM!FM meestal een edit van een hit, die vervolgens nogmaals door henzelf wordt bewerkt. Volgens De Winter is zelfs een radio-edit van een hit geen hit. Dit zou blijken uit communicatie met het Commissariaat voor de Media een jurisprudentie.
Radio 538, RTL en Fresh FM zijn van plan om de formatwijziging van SLAM!FM juridisch aan te vechten als het Agentschap Telecom besluit dat het binnen de regels valt. Michel de Winter is hevig verontwaardigd dat Radio 538 een kort geding wilde aanspannen. “Radio 538 is een mainstream familiezender! Ze richten op een andere doelgroep dan wij”..
Het volledige interview verschijnt binnenkort op Radio.NL. [JS / CvK / MvD / Radio.NL]