De directie van de Skyradio Group wordt uitgedund, binnenkort zullen Johan Looijenga en Vincent van Ruijven definitief afscheid nemen van de Skyradio Group. Na het vertrek van Looijenga en Van Ruijven bestaat de directie van de Skyradio Group nog uit Ab Trik, CEO van de Skyradio Group, Martin Banga (Director Legal and Public Affairs) en Dennis Landman (Director Sales). Ton Lathouwers is in 2008 al gestopt bij de Skyradio Group.
Johan Looijenga is sinds 2007 werkzaam bij de Skyradio Group. Als Digital Director is hij eindverantwoordelijk voor alle digitale activiteiten (internet en mobiel) en de ICT automatisering binnen de Skyradio Group.
Vincent van Ruijven neemt na ruim 10 jaar afscheid van Sky. Van Ruijven, sinds januari 2008 Business Development Director, is binnen de Skyradio Group eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Skyradio, Radio Veronica, Classic FM en TMF Radio.
Of het vertrek te maken heeft met de sterk dalende luistercijfers van het non-stop radiostation Skyradio in de laatste twee jaar is niet bekend. In april/mei 2007 had men nog 10.2% marktaandeel in de doelgroep 10+ volgens het Continu LuisterOnderzoek uitgevoerd door Intomart GfK. In 2009 was dit gezakt naar 8.8%.
Ook in de specifieke doelgroepen zakte het marktaandeel van Skyradio in de laatste 2 jaar. In de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 ging het van 16.4% naar 12.3%. Bij Mannen 20 tot 49 zakte het van 8.0% naar 5.7%. Bij Vrouwen 20 tot 34 zakte het van 12.6% naar 9.3%. Bij Mannen 20 tot 34 zakte het van 6.4% naar 4.3%. Bij Vrouwen 35 tot 49 zakte het van 19.1% naar 14.3%. Bij Mannen 35 tot 49 zakte het van 9.2% naar 6.6%. In de doelgroep 20 tot 49 (M+V) ging het van 11.6% naar 8.6% en in de doelgroep 20 tot 49 (weekbereik) van 26.5% naar 24.8%. De doelgroep Boodschappers 20 tot 49 zakte het van 14.6% naar 10.3%. Bij de Skyradio Group was nog niemand bereikbaar voor commentaar. [Radiowereld.NL]