Het landelijke commerciële radiostation Arrow Jazz FM krijgt in november een nieuwe naam. Maar er zijn meer veranderingen. Petra Beyer is per 1 oktober benoemd tot algemeen directeur van Arrow Jazz FM. Beyer volgt Jan-Willem Klein Willink op. Klein Willink zal Arrow Jazz FM niet meteen verlaten, hij blijft nog even als adviseur bij Exceed Jazz betrokken.
Beyer zal op 3 november de nieuwe naam van het jazz station aankondigen. Er wordt geen afscheid genomen van de jazz en dat kan ook niet, want jazz is een voorwaarde voor de gunning van het kavel, maar het moet wel verfrissender en dynamischer. Jan van Ginkel, afkomstig van de FD Mediagroep, is onlangs al aangesteld als commercieel directeur.
Petra Beyer: “We willen meer een lifestyle zender worden, we moeten een premium brand en een love brand zijn.’ De zender kiest een positieve insteek rond de thema’s duurzaamheid, technologie, innovatie, gezondheid en bewustwording. Beyer noemt het ‘nieuws van de vooruitgang”.
Aan de avond en het weekendprogrammering wordt weinig veranderd. De dagprogrammering wordt toegankelijker gemaakt. In de laatste metingen van NLO/Intomart GfK had Arrow Jazz FM een marktaandeel van 0,6 á 0,7 procent. Beyer heeft de ambitie om de zender naar een marktaandeel van 2,0 procent te brengen. “Dat moet mogelijk zijn, het potentieel is er.”
Opvallend
De naamsverandring van Arrow Jazz FM is wel opvallend, aangezien het landelijke radiostation onlangs nog veel geld heeft uitgegeven aan een reclamecampagne, onder andere via een aantal snelwegmasten. [Radio.NL/Adformatie]