Kwartaalwinnaars van Q4 voor de Ster Gouden Loeki 2021

De kwartaalwinnaars van het vierde kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2021 zijn weer bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze onderstaande leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere commercials maken kans op de prijs.

In alfabetische volgorde:
• Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar’
• Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Altijd antwoord op die ene vraag, wat eten we vandaag?’
• Heineken & Publicis Italy met ‘Cheers to all’
• Jumbo & Alfred International met ‘100 boodschappen voor 1 euro’
• KPN & DentsuAchtung met ‘Haal alles uit je wifi’
• Lidl & Joe Public met ‘Lidl strooit met snoep- en speelgoed voor Sinterklaas’
• Peijnenburg & DDB Unlimited met ‘Van happen word je happie 2’
• PLUS supermarkt & Wunderman Thompson met ‘Goed eten is samen eten’
• Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met ‘Fritsie’
• Zilveren Kruis & Dawn met ‘Gezonder leven is geen wedstrijd’

Met deze 10 kwartaalwinnaars zijn alle 40 commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki 2021 bekend. Bekijk hier alle kwartaalwinnaars op Ster.

De 40 commercials worden nu opnieuw aan het panel van GfK voorgelegd, waaruit een ranking ontstaat. De top 10 hiervan zijn de finalisten van 2021. Op deze top 10 kan het Nederlands publiek binnenkort stemmen.

Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op aan het einde van het jaar. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Wat is de Ster Gouden Loeki?
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame. Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial ‘Zwanen’. In de beginjaren was de uitreiking een gebeurtenis op kleine schaal. Vanaf 2002 tot 2016 was de finale live op de publieke omroep te volgen. De Ster Gouden Loeki is een reclameprijs waarbij het Nederlands publiek (en dus niet een vakjury) de winnaar bepaalt. [Radiowereld.NL]