De Vlaamse radiozender Nostalgie heeft een nieuwe station manager: Jo Nachtergaele. Hij staat sinds kort aan het roer van de classic hits zender en het digitale zusje Nostalgie+. Voor Nachtergaele betekent het een terugkeer in de radiowereld.
Nachtergaele was jarenlang directeur marketing bij VMMa/Medialaan, richtte onder andere JIMtv, JIM Mobile en VTMKzoom op en nam in 2011 ontslag om ieder jaar iets anders te gaan doen. De afgelopen jaren werkte hij al achter de schermen bij Nostalgie om zich onder meer met het dossier voor de nieuwe FM-vergunning te bemoeien.
“De afgelopen jaren hebben we met Nostalgie een straf parcours afgelegd”, verklaart Tom Klerkx, Managing Director Radio & Audio bij Mediahuis. “Van een degelijke maar ietwat grijze muziekzender evolueren we naar een eigentijdse love brand waar alle generaties zich kunnen thuisvoelen. Met een mooie mix van tijdloze classics , feelgood storytelling en creativiteit. Zeker die laatste twee hebben we voor een groot deel te danken aan Jo Nachtergaele, die ons sinds 2019 als freelancer adviseerde op vlak van branding, marcoms en creative partnerships. Ik ben heel blij dat Jo nu full time aan boord komt om het succesverhaal van Nostalgie verder uit te bouwen”. [RadioWereld.NL]