BNR Nieuwsradio krijgt na 10 jaar nieuwe huisstijl

Na ruim 10 jaar heeft de landelijke radiozender BNR Nieuwsradio een nieuwe huisstijl. De herkenbare microfoon en het kenmerkende BNR-geel zijn het vertrekpunt voor de nieuwe huisstijl, die over alle visuele uitingsvormen te zien is.

In samenwerking met een strategisch creatief bureau is de merkidentiteit en positionering verder aangescherpt. Zo heeft de gele microfoon een subtiele maar effectieve facelift gehad. Ook zijn onder andere de typografie en het kleurenpalet aangepast.

Marketingmanager Sharine de Rooij: “De nieuwe ‘brand identity’ is schaalbaar en heel praktisch toepasbaar. Maar belangrijker: het is een directe weergave van waar BNR voor staat en wat we onze luisteraars willen bieden. Daarom werkt het.

Marc Adriani, hoofdredacteur: “Onze podcasts hebben nu een eigen smoel, de energie spat er vanaf. Ik kijk uit naar de komende periode waarbij ook de studio’s een metamorfose ondergaan.” [RadioWereld.NL]

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *