Radio 538 is blij met de stijgende luistercijfers na de invoering van de nieuwe ochtendshow. Toch blijft het station realistisch door te stellen dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken.

Sinds maandag 5 juni is op Radio 538 de nieuwe ochtendshow met Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en nieuwslezer Florentien van der Meulen te horen. Het viertal heeft het stokje overgenomen van Wietze de Jager, Klaas van der Eerden en nieuwslezer Mart Grol.
Gelijk in de eerste week van de nieuwe ochtendshow zag Radio 538 het marktaandeel 13+ met 2%-punt stijgen naar 9,2%, zo blijkt uit cijfers die afgelopen woensdag zijn gepubliceerd. Bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar is een stijging van 1,9%-punt naar 11,6% te zien en ook de cijfers over de ochtend zelf waren vorige week hoger dan de weken ervoor.
Het gaat hier echter over cijfers over slechts een week en dus is het nog niet mogelijk om harde conclusies te trekken. Zeker omdat in het NMO Luisteronderzoek wekelijks fluctuaties te zien zijn.
Ook bij Talpa Netwerk weten ze dat één zwaluw nog geen zomer maakt. Tegenover RTL Boulevard verklaart een woordvoerder van Radio 538: “Ondanks dat het te vroeg is om conclusies te trekken, zijn we blij met de stijging van het marktaandeel na de introductie van de nieuwe ochtendshow. We zijn benieuwd naar de ontwikkeling hiervan de komende tijd.”
Het hogere marktaandeel van Radio 538 in 23 komt overigens door zowel een gestegen weekbereik als een langere luistertijd. Bij zowel 13+ als 20-49 steeg het weekbereik met een slordige 200.000 luisteraars. De luistertijd bij 13+ steeg met 13 minuten naar 1 uur 31 minuten, terwijl bij 20-49 een stijging van 8 minuten naar 1 uur 14 minuten te zien is. Ook deze fluctuaties komen wekelijks voor in het NMO Luisteronderzoek. [RadioWereld.NL]