4Ever49 Radio viert woensdag (18 september) haar tweejarig bestaan. Dat doet de radiozender met een uitgebreide mediacampagne. Onderdeel hiervan zijn snelwegbanners die op verschillende locaties te zien zijn.

4Ever49 betrad als nieuwe landelijke speler in 2022, als opvolger van Loopreizen Radio, de Nederlandse radiomarkt via DAB+. Inmiddels is het station in een groot gedeelte van Nederland te ontvangen. Buiten DAB+ is 4Ever49 ook via online, op de kabel via (KPN, Odido, Caiway/Delta) en de App.
Jo de Graaf, oprichter en eigenaar van 4EVER49 Radio, vertelt: “Het team is ontzettend trots op wat we in twee jaar hebben bereikt. Het aantal unieke streams is afgelopen jaar meer dan verdubbeld , we hebben een app gelanceerd, we zijn inmiddels overal te beluisteren via de grote kabelproviders en we hebben ons DAB+ bereik flink uitgebreid.”
4Ever49 Radio is een commercieel radiostation dat onderdeel is van de Stichting 4Ever49. De zender richt zich op 50-plussers die ze zelf omschrijven als ‘de 49ers’. Het muziekformat bestaat uit hits en van toen tot nu, van minder bekende tot bekende artiesten en net vaker die andere hit.
Opvallend is dat 4Ever49 Radio geen traditionele lange reclameblokken heeft rondom het nieuws en op de halve uren. Het station werkt met partnerships wat inhoudt dat programma’s gesponsord worden. Daarnaast zijn zwevende blokken met een enkele spot in de programmering te horen. [RadioWereld.NL]