De Nederlandse Publieke Omroep lanceerde vandaag haar eerste gezamenlijke campagne onder de titel “De plek van ons allemaal.” Het doel is om de waarde van de publieke omroep te benadrukken. De campagne laat zien hoe de NPO bijdraagt aan het publieke debat en verschillende perspectieven belicht.
Al ruim 100 jaar is de publieke omroep niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. Eerst via radio, later via televisie en nu ook online en on demand maakt de publieke omroep elke dag weer impact op Nederland met relevante en betrouwbare programma’s waarvan er inmiddels vele in ons collectieve geheugen gegrift staan.
Ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten
Dit Nederlands erfgoed, maar ook de kwaliteit van en verbinding door de publieke omroep staan centraal in “De plek van ons allemaal”: de eerste gezamenlijke campagne van alle omroepen. De campagne, bestaand uit ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten, is vanaf disndag volop te zien en te horen op de publieke televisie- en radiozenders.
Taco Zimmerman, algemeen directeur AvroTros, namens alle dertien omroepen: “Deze campagne tovert een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander. Deels door de nostalgie, maar juist ook door de vele belangrijke momenten uit baanbrekende programma’s van toen en nu. De publieke omroep is de plek voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Waar makers vrijheid krijgen, waar ruimte is voor nieuwe ideeën en waar talent de kans krijgt zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van iedereen en voor iedereen. En dat zie je.” [RadioWereld.NL]
2 reacties
Weer typisch ’n actie de NPO. Goede sier maken met fragmenten uit de tijd dat er geen ander omroepaanbod bestond en uit ’n latere periode met programmaflitsen van formules welke eigenlijk bij de commerciële partijen thuishoren. De slogan zou overigens moeten zijn: “De plek die betaald wordt door ons allemaal”, maar slechts door ’n deel van hen wordt geconsumeerd.
Huub R, helemaal mee eens, je invalshoek – publieke omroep die mooie sier maakt met, zowel op radio als TV, met formats uit de commerciële omroepmarkt -. B.v. de zo geroemde Top 2000 op NPO Radio 2 is daar een mooi voorbeeld van, of wat te zeggen van allerlei spelletjes en amusementsprogramma’s op TV.
Zo hoor ik op de radio een promospot over de campagne voorbij komen. En waar begint deze promo mee?……..
Met de kreet: “herinnert U zich deze nog”? Wat een uitglijder, wat een gebrek aan (radio) historisch begrip en/of kennis!!!!!
De slogan werd als eerste, met als stem Lex Harding, gebruikt op de voormalige, niet publieke omroep, zeezender Radio Veronica!!!!!! Het is maar dat u het weet.