Veronica beleeft beste maand in haar geschiedenis

Veronica heeft de maand mei afgesloten met een marktaandeel van 7,5% in de doelgroep 20-49 jaar. Hiermee beleeft de tv-zender haar beste maand ooit. In de doelgroep 13-19 jaar was Veronica de grootste zender van Nederland met een marktaandeel van 13,1%. De gehele SBS-groep maakte een flinke groei door ten opzichte van april met een gezamenlijk marktaandeel van 26,5%.

Door dit resultaat was het verschil tussen de SBS-groep en RTL-groep (26,8%) buiten de zomermaanden nog nooit zo klein. De Publieke Omroep behaalde in dezelfde doelgroep een marktaandeel van 24,2%. 

NET 5 heeft de maand mei afgesloten met een marktaandeel van 7,3% (20-49 jaar). In de voor NET 5 belangrijke doelgroep vrouwen 20-34 jaar behaalde de zender een marktaandeel van 11,2%. SBS 6 eindigde de maand mei met een marktaandeel van 11,7% (20-49 jaar). Bijzonder is dat de zender prime time (20.30-22.30 uur) de grootste commerciële zender van Nederland was. [Radiowereld.NL]