Tijdens de ‘Dutch Media Week’ van 2 tot en met 8 oktober is er dit jaar extra aandacht voor de nieuwe generatie mediatalent, in de vorm van lezingen, workshops en netwerkmogelijkheden met mediabedrijven. Uiteraard gaan op de laatste dag ook de deuren van het Media Park open voor iedereen die wil komen kijken hoe radio en tv gemaakt wordt.

Op 2 en 3 oktober worden mediaprofessionals meegenomen in de laatste mediaontwikkelingen via diverse lezingen, presentaties in het Cross Media Café. Dit congres wordt 3 oktober ’s avonds afgesloten met de uitreiking van de Dutch Media Week Award in het nieuwe mediamuseum van Beeld & Geluid. De Dutch Media Week Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de mediamaker die het afgelopen jaar de meeste positieve impact heeft weten te realiseren en ging vorig jaar naar Ikenna Azuike.
En op 4 oktober is er een Dutch Game Day. En op 5 oktober is het Talent Day. Dan zijn er matchmaking sessies met mediabedrijven, studenten kunnen hun eigen format pitchen en er kunnen mediacolleges en -workshops worden gevolgd. Tot slot is er een uitreiking van de BMY Media Talent van het Jaar. En op vrijdag 6 oktober krijgen studenten een backstage-programma voorgeschoteld om ze een indruk te geven van wat er komt kijken bij de productie van een media-event als Dutch Media Week.

Xperience Days
Aansluitend vinden op 7 en 8 oktober de Xperience Days plaats. Op zaterdag 7 oktober staat het kleurrijke gebouw van Beeld & Geluid in Hilversum volledig in het teken van Esports & Gaming. Zo kunnen jonge gametalenten allerlei lezingen en workshops volgen.
Zondag 8 oktober opent het Media Park zijn deuren en kan iedereen een kijkje nemen achter de schermen bij Hilversumse mediabedrijven en diverse televisiestudio’s, maar ook lezingen van programmamakers volgen en muziekoptredens bijwonen. Bekijk het complete programma op www.dutchmediaweek.nl. [RadioWereld.NL]