Zoek
Sluit dit zoekvak.

NMO Luisteronderzoek week 16-2024: NPO Radio 2 is marktleider

NPO Radio 2 was in week 16 de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 13,6%. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Qmusic staat deze meting tweede met 11,8%, gevolgd door Radio 538 op de derde plaats met 9,5%.

Foto: Pixabay

NPO Radio 2 zag in week 16 de gemiddelde luistertijd met drie minuten stijgen, wat resulteert in een flinke stijging van het marktaandeel. Bij Qmusic daalde de gemiddelde luistertijd juist flink, waardoor ook het marktaandeel een flinke tik krijgt.

Sky Radio heeft met ruim 4,2 miljoen luisteraars de koppositie als bereikzender herovert van Qmusic.

Radio 10 als NPO Radio 5 zien zowel het weekbereik als de gemiddelde luistertijd stijgen, maar dit heeft opmerkelijk geen effect op het marktaandeel. Vooral voor Radio 5 is dit bijzonder aangezien het station afgelopen week de Evergreen week van de jaren 80 organiseerde.

MediaCell+
De luistercijfers worden gemeten met de MediaCell+ app van onderzoeksbureau Ipsos, waarbij het werkelijke luistergedrag gemeten wordt in plaats van dat er naderhand op basis van herinnering gerapporteerd wordt, zoals tot 2023 bij de dagboekmethode nog gebeurde.

In het NMO Luisteronderzoek participeren ruim 80 radiozenders. De meetweek loopt van maandag tot en met zondag van 06:00 tot 24:00 uur in de doelgroep 13+. [RadioWereld.NL]

Luistercijfers in week 16

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *